pátek 8. dubna 2016 Tags:

HR, Personalisté a pohovory

Popis: Jak probíhají některé pracovní pohovory, nad kterými zůstává rozum stát.
Místo činu: neznámé


na jednom assesment centru jsem docela odrovnal lidi z agentury, když nase 6-ti clenna skupina (s fiktivními manazerskymi posty jednotlivých kandidatu) dostala za úkol si rozdělit 5 parkovacích mist před vchodem do firmy. samozrejme ocekavali nejake vyjednavani, argumentaci apod. proste materiál, na zaklade kterého by mohli kandidaty ohodnotit. takze jim sklaplo, když jsem navhnul, ze se bude losovat a ostatní na to okamzite pristoupili
Kryštof

Při pohovoru na pozici administrativního pracovníka nejmenované pojišťovny, jsem byl nucen projít modelovou situací: "Jste prodavač v prodejně s obuví a zde přítomnému zákazníkovi musíte prodat dražší obuv. než požaduje. Protože má vaše prodejna zprostředkovatelský vztah s cestovní agenturou, musíte v průběhu nákupu zákazníkovi nabídnout zájezd, který si rovněž zakoupí. A to jsem si myslel, že jsem k pohovoru připravený na všechno
Miloslav

Jednou mi přišel životopis, v němž byla fotka slečny s duckface, jak zrovna sedí na WC. Jiná slečna spolu se svým CV poslala fotku, na které byla ve velice prusvitném negližé. Proč by se chtěl někdo takhle dobrovolně odstřelit, to nechápu.
Zuzana

Záludná otázka v testu, kde si musíte vybrat jednu z možností: "Kouříte nebo pijete alkohol?" Co má odpovědět abstinent nekuřák ... na můj dotaz, zda musím odpovědět na všechny otázky, jsem se dozvěděl, že musím ... a jestli i na ty, kde pro mě nepřipadá v úvahu žádná z variant, tak prý také :)
A další perlička - kdysi před lety mě kontaktovala telefonicky nějaká personalistka, že shání programátora v "cé dva plus". No ... s takovými je těžko se bavit, tak jsem jí alespoň dovzdělal, ať má příště nějakou šanci postoupit k další části své nabídky :)
Lukáš


Já tedy spíš zažíval na pohovorech "divné" chování pracovníků takovýchto agentur a ještě divnější otázky v jejich dotaznících. Ne všichni samozřejmě, většina jich byla normálních, ale třeba otázku "Líbí se vám ubližovat ženám" si asi budu pamatovat doteď - samozřejmě jsem odpověděl po pravdě a tu práci jsem nedostal :-D
Jan

voni mivaji personaliste nekdy pekne hovadsky otazky - me se jednou zeptali, kdybych mohl byt zelenina, tak jakou bych si vybral a proc .... hlasil sem se na pozici mostare
Roman

Na mě při jednom pracovním pohovoru můj potenciální budoucí nadřízený vytáhl kelímek od kávy a zeptal se mě, co to je. Popravdě jsem řekl že kelímek.
"Ne, to je zákazník." A začal mi s tím kelímkem sehrávat maňáskové divadlo, jak je potřeba kelímek/zákazníka naplnit tím, že vytvoříme nějaké hodnoty. Ty jeho doplňující otázky "Co je v tomto případě káva a co cukr" mi v uších znějí dodnes.
Byl to pohovor na PHP programátora. Nevím co by dělal, kdyby sháněl nákupčího. Nejspíš nějaký koktejl.
Jiří